Gunner changelog

Gunner changelog for Dayz

#
gunner v0.9 is in development. What is planned:
Immediately to understand - the new gunner will work on all vehicles - automatically creates a json file for each vehicle in the gunner folder
0. Fixed a bug due to which, when landing in guner mode, he flew into the sea or sky
1. the ability to turn off the gunner for a specific vehicle or a specific place.
2. maximum number of gunners 8 (assuming 8 seats)
3. the ability to select the point where the gunner will appear by writing these points in the config
4. the ability to enable debug mode where you can get all the points where the player stands to enter them into the config
5. field gunner1_pos_auto - the gunner automatically calculates the point in front of the seat of all seats and writes it so that it can be taken for use.
6. turn off the specific location the ability to walk only spins.
7. the ability to choose the position of the body at which a particular place will enter the gunner mode.
8. the ability to choose the type of geometry on which the gunner will walk (if, for example, there is one and it is even)
9. the ability to block walking beyond the distance that is written in the config from the gunner's point
10. enable or disable model collision.
11. disable the check that there is a collision under your feet (what happened before that did not allow you to get away from the helicopter)
12. turn off or turn on the teleport in vehicles back if somehow the player moved away from the vehicle at a distance and select the distance.
13. the ability to include in techniques only the view from the 1st or 3rd person, or include both even if the game is only for the 1st person.
14. when creating json files, all class names are sent to sibnic.info to get ready-made configs, this is done so that everything is ready and the gunner knows popular models and fills in the position field.
15. Fixed a bug with changing weapons.


#
гуннер 0.9 .
0. Исправлен баг из за которого при посадке в режим гунера улетал в море или небо
1. возможность отключить гуннера на конкретную технику или конкретное место.
2. максимальное количество гуннеров 8(при условии что 8 сидячих мест)
3. возможность выбрать точку где будет появляется гуннер прописав эти точки в конфиге
4. возможность включить режим дебаг где можно получить все точки где стоит игрок для ввода их в конфиг
5. поле gunner1_pos_auto - гуннер автоматически вычисляет точку перед сидением всех мест и пишет её чтоб её можно было взять для использования.
6. выключить конкретному месту возможность ходить только крутится.
7. возможность выбрать положение тела при котором конкретное место попадет в режим гуннера.
8. возможность выбрать тип геометрии по которой будет ходить гуннер(если например такая есть и она ровная)
9. возможность заблокировать хождение далее той дистанции которая написана в конфиге от точки гуннера
10. включить или отключить коллизию модели.
11. отключить проверку что под ногами есть коллизия(то что было ранее что не давало уйти от вертолета)
12. отключить или включить телепорт в техники обратно если каким то образом игрок отошел от техники на дистанцию и выбрать дистанцию.
13. возможность включить или выключить в техники только вид от 1-го или 3-го лица, или включить оба даже если игра только для 1-го.
14. при создании файлов json все имена классов отправляются на sibnic.info для получения уже готовых конфигов, это сделано для того чтоб уже было все готово и гуннер знал бы популярные модели и заполнял поле позиции.
15. исправлен баг со сменой оружия.


#
v.1.97
1. Fixed: in some cars, after using the gunner, getting out of the vehicle threw you to the side.
2. Teleport back to the gunner's place if he moved away from the vehicle more than the number specified in Gunner_Distance (for autorun systems that ignore key locks)
3. They refused to check the floor for teleporting back to the transport - that is, now you can completely ignore the geometry if it is not there and use only Gunner_Distance beyond this parameter, the player will not be able to move away from the vehicle.
4. Fixed: a bug due to which the gunner overwrote Json files to standard ones.
5. By default Gunner1_Distance was 0 - changed to 2
6. Added more error messages to the logs to more accurately determine the cause and quickly fix it when you report the logs to me.


#
v.1.97
1. Исправлено: в некоторых машинах после использования гуннера выходя из транспорта вас откидывало в сторону.
2. Телепорт обратно на место гуннера если отдалился от техники больше чем на цифру которая задана в Gunner_Distance (для систем автобега которые игнорируют блокировки клавиш)
3. Отказались от проверки пола для телепорта обратно в транспорт - то есть теперь можно полностью игнорировать геометрию если её нет и использовать только Gunner_Distance дальше этого параметра игрок не сможет отдалится от техники.
4. Исправлено: баг из за которого гуннер перезаписывал Json файлы на стандартные.
5. По умолчанию Gunner1_Distance имел цифру 0 - изменено на цифру 2
6. Добавлено больше сообщений об ошибке в логи, для более точного определения причин и быстрого исправления когда вы сообщите логи мне.


#
v.1.9902
Added an additional client side gunner distance checking system dayz so there was no chance to get further from that distance even with mods that don't use walking but move the player in front by teleporting or pushing the player by emitting a run.


#
v.1.9902
Добавлена дополнительная система dayz проверки расстояния стрелка на стороне клиента, чтобы не было возможности пройти дальше с этого расстояния даже с модами, которые не используют ходьбу, а перемещают игрока вперед, телепортируя или толкая игрока, эмитируя бег.


#
v.1.9938
Reduced load on the mission, fixed output of extra errors expansion mod dayz and maplink


#
v.1.9938
Уменьшена нагрузка на миссию, исправлен вывод лишних ошибок expansion mod dayz и maplink


#
v2.1.
Added new commands:
- "Gunner_Seat_landing_lock" - disables the inscription to take a seat in the transport. (Disable 0, enable 1)
- "Gunner_Seat_exit_lock" - disables the inscription to get up from a place in the transport. (Disable 0, enable 1)
- "Gunner_Seat_gun_landing_lock" - disables the inscription to sit in the place of the gunner. (Disable 0, enable 1)
- "Gunner_Seat_gun_exit_lock" - disables the inscription to get up from the gunner's place. (Disable 0, enable 1)
- "Gunner_Return_to_seat" - turns on the function of returning to a place after a client or relog crash (also turns on the autopilot if the exit was with meta 1 or 2) (disable 0, enable 1)
- "Gunner_Put_to_seat" - adds the ability to put someone who has handcuffs or a head in a bag into a seat in a transport. (Disable 0, enable 1)
- "Gunner_Kick_to_seat" - adds the ability to drop anyone who occupies this seat from a seat in a transport. (Disable 0, enable 1)
What is it for:
1. The ability to transport prisoners, with the ability to turn off the exit sign so that they cannot exit.
2. The possibility, without the consent of the bound person, to put into any transport both in the gunner mode and in the passenger mode.
3. The function of returning to the vehicle after a relog or crash plays 2 roles, 1 if the client crashed, then you don’t fall to the ground, but return to the helicopter if he flew no further than 900 meters, 2 if you put him in gunner mode and he took off his handcuffs and bag, then if it relogs, then after the relog it will again be in the same place inside the transport.


#
v2.1.
Добавлены новые команды:
- "Gunner_Seat_landing_lock" - отключает надпись сесть на место в транспорте.(0 выключить, 1 включить)
- "Gunner_Seat_exit_lock" - отключает надпись встать с места в транспорте.(0 выключить, 1 включить)
- "Gunner_Seat_gun_landing_lock" - отключает надпись сесть на место гуннера.(0 выключить, 1 включить)
- "Gunner_Seat_gun_exit_lock" - отключает надпись встать с места гуннера.(0 выключить, 1 включить)
- "Gunner_Return_to_seat" - включает функцию возврата на место после краша клиента или релога(так же включает автопилот если выход был с мета 1 или 2)(0 выключить, 1 включить)
- "Gunner_Put_to_seat" - добавляет возможность посадить на место в транспорте того у кого руки в наручниках или голова в мешке.(0 выключить, 1 включить)
- "Gunner_Kick_to_seat" - добавляет возможность высадить с места в транспорте любого кто это место занимает.(0 выключить, 1 включить)
Для чего это нужно:
1. Возможность перевозить заключенных или пленных, с возможностью отключить надпись выйти чтоб они не могли выйти.
2. Возможность без согласия связанного посадить в любой транспорт как в режим гуннера так и в режим пассажира.
3. Функция возврата в технику после релога или краша играет 2 роли, 1 если крашнулся клиент то вы не уподаете на землю а вернетесь в вертолет если он улетел не дальше 900 метров, 2 если вы посадили в режим гуннера а он снял наручники и мешок, то если он релогнется то после релога он снова окажется на том же месте внутри транспорта.


#
v2.2
- Fixed bug with error Class: 'ActionGetInTransport' Function: 'ygaknjhati'
- Fixed a bug that in the gunner mode the player's hands twitch
- Added a backup system, if the json file is damaged, a file with the .backup extension is created and the base file is overwritten with a standard one
- The update system dayz has been improved so that when updating, if new commands appear, the system dayz takes the old data and overlays it on the new config, thus the old configs will not be lost and new parameters will appear.


#
v2.2
- Исправлен баг с ошибкой Class: 'ActionGetInTransport' Function: 'ygaknjhati'
- Исправлен баг что в режиме гуннера у игрока дергаются руки
- Добавлена система dayz бекопа, если файл json поврежден, создается файл с расширением .backup а базовый файл перезаписывается на стандартный
- Доработана система dayz обновления, чтоб при обновлении если появляются новые команды, система dayz брала старые данные и накладывала на новый конфиг, тем самым старые конфиге не потеряются и появятся новые параметры.


#
v.2.3
- Added a system dayz for transferring a character to the landing point when exiting a vehicle (this system dayz will solve problems with large vehicles and eliminate getting stuck in textures, as well as with the function of transferring throughout the cabin, the transfer of the character is done at the getInPos coordinate)
- Added a system dayz for remembering the position of the camera when entering a vehicle, now if you boarded a vehicle using the camera from the 1st view, and in the transport switched to the view from the 3rd person, then when you exit the camera will return to the view from the 1st person( this will help for mods that have partially disabled 3rd person view)
- Fixed a bug due to which if the server Dayz is in 1st person mode, and in the transport from the 3rd person and your head is turned back and at that moment you exit, there is a chance that you will look inside your skull.


#
v.2.3
- Добавлена система dayz переноса персонажа в точку посадки при выходе из транспорта(эта система dayz решит проблемы с большим транспортом и исключит застревание в текстурах, а так же с функцией пересаживания по всему салону, перенос персонажа делается на координате getInPos)
- Добавлена система dayz запоминания положение камеры при входе в транспорт, теперь если вы сели в транспорт используя камеру от 1-го вида, а в транспорте переключили на вид от 3-го лица, то при выходе камера вернется в вид от 1-го лица(это поможет для модов у которых частично отключен вид от 3-го лица)
- Исправлен баг из за которого если сервер Dayz в режиме от 1-го лица, а в транспорте от 3-го и голова повернута назад и в этот момент выйти, есть шанс что будешь смотреть внутрь своего черепа.